The Netherlands
 
 

The Netherlands

Forum Counselor: Henk Breugem & Wim Braamse

Personal Details
* Name in Forum:
  First name:
  Last Name:
  Email:
    (Email will not appear at the forum)

Message content
* Subject:
  Content:
  Bold Underline Italic Link
View
 
Edit

Link list
Link Name 1:
Link Name 2:
Link Name 3:
Link Name 4:
Link Name 5:


File list
File Name 1:
File Name 2:







Total messages: 6
NVR en NA in de gesloten jeugdzorg
Ceciel
 
12:38 01.23.2011
Ik ben als gedragswetenschapper werkzaam in de gesloten jeugdzorg en wij zijn op zoek naar een beter aansluitende behandelmethode voor de moeilijk behandelbare jongeren met ernstig opstandig en antisociaal gedrag.

Na het lezen van de boeken en artikelen en het inspirerende congres van afgelopen vrijdag in Brussel overwegen wij NA en NVR serieus. Ik zou daarom graag in contact komen met andere gedragswetenschappers in het Nederlandse veld die deze methode al succesvol toepassen (Bascule?) of deze aan het ontwikkelen zijn. Zijn er daarnaast ook al collegae bezig met onderzoek naar de effectiviteit in Nederland voor de benodigde Evidence Based verklaring?

Ceciel Schelvis-Schrover
Gedragswetenschapper, PIOG
Wilster Intensieve Jeugdzorg
Het Poortje Jeugdinrichtingen
c.schelvis@hetpoortje.nu
Link list
   Het Poortje
Training in Nieuwe Autoriteit
Henk Breugem
 
14:28 01.26.2011
MoleMann Mental Health heeft in november 2010 het Centrum Nieuwe Autoriteit opgericht. Na jaren ervaring in het werken met Nieuwe Autoriteit en na het volgen van een training van Haim Omer en zijn team hebben Henk Breugem en Lenny Rodenburg dit centrum opgericht. Zij hebben eerder een gezinsgroepsbehandeling in het kader van de Nieuwe Autoriteit ontwikkeld en hebben daarover in het vakblad Systeemtherapie gepubliceerd.
Ook hebben zij een inservicetraining ontwikkeld voor de klinische jeugdpyschiatrie die binnenkort in het veld gegeven zal worden.
Dat laatste zou voor jullie interessant kunnen zijn.
Centrum voor Nieuwe Autoriteit
Ceciel
21:09 01.27.2011
Beste Henk,
Bedankt voor je bericht. Ga ik zeker lezen en ik kom er bij je op terug.Heb je ook al meer gegevens over deze inservicetraining?
ceciel
joshua macdonald
23:58 04.10.2013
ceciel stuur mij even een emailtje (tsukasa1992@live.ca)
groetjes joshua
Met de Bascule en het Centrum samen?
Ceciel
21:14 01.27.2011
Inmiddels heb ik van Idan Omer ook de contactgegevens van de Bascule. Ik leg beide methoden graag naast elkaar. Misschien kunnen we met elkaar samenwerken om de methode uit te breiden naar de gesloten jeugdzorg. Is dit een optie voor jullie bij MoleMann?
vraag van het Poortje-antwoored de Bascule
Ber van der Stegen
22:59 02.24.2012
Dag Ceciel,

Ik zag je vraag van een tijd terug staan. Uiteraard kun je contact met de Bascule opnemen, als dat nog niet eerder is gebeurd. Vanuit de Bascule gaan we de klinische variant steeds vaker elders implementeren. Zo gaan we bij de Koppeling (gesloten jeugdzorg van Spirit) ana de slag, evenals binnen Curium op de afdeling voor acute psychaitrie. Mocht je nog belangstelling hebben, dan hoor ik het graag. Inmiddels is er een curusboek en een instructieDVD zo goed als gereed.
Ber van der Stegen
Legend:   Guest Guest    Member Member    Activist Activist    NAC Team NAC Team    Forum Couns Forum Couns    Main message Main message    Replied Replied    Not replied Not replied