Open forum - Belgium
 

Open forum - Belgium

Forum Counselor: Frank Van Holen & Idan Amiel

Personal Details
* Name in Forum:
  First name:
  Last Name:
  Email:
    (Email will not appear at the forum)

Message content
* Subject:
  Content:
  Bold Underline Italic Link
View
 
Edit

Link list
Link Name 1:
Link Name 2:
Link Name 3:
Link Name 4:
Link Name 5:


File list
File Name 1:
File Name 2:







Total messages: 2
NA op school?
Hilde Leonard
19:35 04.20.2012
Hallo,
Ik ben nascholer en werk met leerkachten en scholen (basis- en secundair onderwijs) rond "gedrag" van leerlingen (sociale vaardigheden, agressie, pesten, conflicten,...). Daarbij staat "weerbaarheid" van leerkrachten en leerlingen centraal. Ik gebruik ook vaak de preventiepiramide als kader.
Enkele jaren geleden las ik met enthousiasme Geweldloos verzet in gezinnen en ik ben nu ook erg blij met de Nederlandse vertaling van Nieuwe autoriteit. Ik zie hier absoluut parallellen mét en vooral een rijke aanvulling bij het kader dat ik momenteel hanteer. Jammer genoeg kon ik niet aanwezig zijn op het congres in Antwerpen.
Ik vraag mij af of NA een bruikbaar kader kan opleveren om in Vlaamse scholen te gaan gebruiken. Omdat ik op zelfstandige basis werk, ben ik op zoek naar een manier om hiermee aan de slag te gaan. Zelf dacht ik in eerste instantie aan een leesgroep van mensen die het onderwijs goed kennen, om in een aantal bijeenkomsten via de teksten van Omer na te denken over mogelijke ingangen. Ik ben zelf op zoek naar mogelijke kandidaten die NA nog niet kennen. Uiteraard zou het leuk zijn om hierbij ook mensen te hebben die de ideeën wél kennen en er misschien al ervaring mee hebben opgedaan. Via deze weg lanceer ik dus een warme oproep om met geïnteresseerden in contact te komen.
Bedankt alvast!
Hilde Leonard (Scheldewindeke), hilde.leonard@pandora.be
NA op school
Relinde
23:29 06.15.2012
Hilde,

Ik ben nu 18 jaar leerlingbegeleider op een secundaire school, volg momenteel de jaaropleiding geweldloos verzet bij Jan Hoet (na eerst de driedaagse gevolgd te hebben vorig jaar). Ik kon gelukkig wel de hele conferentie in A'pen volgen! Ik ben eveneens aan't uitkijken hoe/met wie dit gedachtengoed ingang zou kunnen vinden op onze en/of andere scholen. Ik geloof er heel sterk in dat we met in visie heel wat ideeën en expertise kunnen integreren (oa geweldloze communicatie, hergo, ...)
Ben er graag bij als we met een stel 'onderwijsmensen' de kopeen bij elkaar zouden kunnen steken... Ik moet trouwens als opdracht binnen de opleiding een presentatie doen over 'implementatie van...'
(ken jouw naam van CNO, klopt dat?)
Legend:   Guest Guest    Member Member    Activist Activist    NAC Team NAC Team    Forum Couns Forum Couns    Main message Main message    Replied Replied    Not replied Not replied